سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

97/3/5
3:45 ص

استفاده از کرم های ضد آفتاب برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به پوست و آفتاب سوختگی آن امری ضروری است. کرم های ضد آفتاب قادر هستند از پوست شما در برابر اشعه UVB نور خورشید محافظت کنند.

 

داریوش دائر، متخصص پوست و مو و دبیر انجمن متخصصین پوست ایران در خصوص آفتاب سوختگی بیان کرد: آفتاب سوختگی در اثر تماس با اشعه‌ی ماورای بنفش موجود در نور خورشید رخ می‌دهد که در بین طیف محدوده این اشعه، نور UVB (محدوده B) بیشترین آسیب را به پوست انسان می‌رساند.

بیشترین میزان شدت تابش نور UVB بین ساعات 9 صبح تا 16 بعد از ظهر است؛ بنابراین در این شرایط افرادی که در هوای آزاد و معرض نور خورشید قرار دارند، باید از کِرِم‌های ضدآفتاب با درجه 30 یا قوی تر از آن استفاده کرده و هر سه ساعت یک بار این کار را تکرار کنند.

در شرایطی که شخص به مدت طولانی (بیش از 20 دقیقه) در تماس با نور خورشید قرار می‌گیرد (مانند رفتن به کنار دریا) احتمال آفتاب سوختگی افزایش پیدا می‌کند. در این موارد افراد باید از کرم‌های ضد آفتاب با درجه 30 یا قویتر از آن استفاده کنند. همچنین به کار بردن عینک‌های آفتابی و کلاه برای پوشش صورت و بدن از نور خورشید ضروری است.

افراد باید در صورت امکان، خارج از ساعات 9 صبح تا 16 بعد از ظهر به کنار دریا بروند. در صورت بروز آفتاب سوختگی مناطقی از پوست که در معرض آفتاب قرار گرفته اند، قرمز و ملتهب شده و در این نقاط احساس سوزش، گرما و گزگز شدن به وجود می‌آید.

افراد به محض مشاهده‌ی علائم آفتاب سوختگی باید به مکان‌های سایه دار بروند و صورت خود را با استفاده از کرم‌های مرطوب و خنک کننده ماساژ دهند.

این متخصص پوست و مو تصریح کرد: با ادامه علائم آفتاب سوختگی ممکن است تاول هایی در سطح پوست مانند صورت، گردن، سینه، بازو و ران‌ها ایجاد شود. همچنین گاهی اوقات فرد متوجه بروز این نشانه‌ها نمی‌شود که این علائم در موارد شدید به صورت تهوع، بی‌حالی، احساس گرما و از هوش رفتن خود را نشان می‌دهند که در این شرایط فرد باید خیلی سریع خود را به مکان هایی به دور از نور خورشید رسانده و در اسرع وقت به درمانگاه‌ها و مراکز درمانی مراجعه کند.

پس از انتقال فرد به مراکز درمانی و انجام آزمایش‌های خونی، در صورت نیاز سرم به منظور برقراری تبادل آب و الکترولیت بدن به وی تزریق و از فرآورده‌های کورتونی (به صورت موضعی یا خوراکی) برای کاهش التهابات بدن استفاده می‌شود.

وی در خصوص بهترین کرم ضد آفتاب بیان کرد: این کِرِم‌ها باید به گونه‌ای باشند که بتوانند کل طیف ماوراءبنفش نور خورشید و به خصوص محدوده نور UVB را مهار کنند که این امر توسط فاکتورهای فیزیکی و شیمیایی موجود در کِرِم‌های ضد آفتاب صورت می‌گیرد.

فاکتورهای فیزیکی یک کرم ضدآفتاب خوب سبب منعکس شدن نور UVB و جلوگیری از وارد شدن این نور به پوست می‌شود و فاکتور‌های شیمیایی با جذب نور UVB به خود از ورود این نور به سلول‌های عمقی پوست ممانعت به عمل می‌آورد. بنابراین ماساژ پوست به وسیله کِرِم‌های ضد آفتاب از ایجاد تاول، سوختگی و حتی سرطان پوست جلوگیری می‌کند.


مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 
EMOZIONANTE خانه ی خانواده به سوی فردا دیار عاشقان پایگاه خبری تحلیلی فرزانگان امیدوار شین مثل شعور لحظه های آبی( دلسروده های فضل ا... قاسمی) اندیشه نگار زمزمه نسیم دلنوشته های قاصدک دلنوشته ها سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani مذهبی فرهنگی سیاسی عاطفی اکبریان عارفانه های یک دوست نوشتار رایان چوب نوشته های من hamidsportcars خاطرات یک دیوانه بوستــــــان ادب و عرفــان قـــــــرآن 313هم قدم . به وبلاگ من خوش امدید چم مهر خورشید پنهان قلمدون وبلاگ عقل وعاقل شمارادعوت میکند(بخوانیدوبحث کنیدانگاه قبول کنید) •°•°•دختـــــــــــرونه هـــای خاص مــــــــــــن•°•°• رایحه ی انتظار کارشناس ارشد اقلیم شناسی دربرنامه ریزی محیطی اسپایکا اشک شور امام زمان پرپر بشنو از دل حرف هایی از زبان منطق و احساس المپیک پارسیوانه ماهین نیوز غیرت=عفت سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام کانون فرهنگی شهدا سایت مشاوره بهترین تمبرهای جهان دکترسخنی سوفیا اسیرعشق سایت طنز و کاریکاتور دکتررحمت سخنی اسیر سرنوشت ستارگان دوکوهه داروخانه دکتر سلیمی شهرنواز فروشگاه سی گل اندیشه راه و راهنما کانون فرهنگی شهدا عمو همه چی دان پوکه نیلوفر مرداب مدیر پارسی بلاگ عقل و عاقل اوتیسم روانشناسی نذر آقا Always and Forever دکتر رحمت سخنی عاشقانه ☽❦❁شهر نواز ❁❦☾ ویدئوهای پزشکی ویدئوها سلامتی ایران دکتر داروخانه شهر داروخانه آنلاین من.تو.خدا سایت گوناگون دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani داروخانه اینترنتی سلامت داروسرا عاشقانه 03955809074 سید مهدی ملک الهدی طب نظامی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani سایت روانشناسی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani طب مذهبی دکتررحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani طب پزشکی قانونی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani عاشقتم Missing م.آسمان ما تا آخرایستاده ایم خاطرات و تاریخ پزشکی Dr.Rahmat Sokhani طب اورژانس دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani ویدئوهای پزشکی و سلامت نوستالژیک Famoonevis Varzeshkar ابـــــــــــرار شهریار کوچه ها

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ